e m m a ; vardag, fest, inredning

the cove

en film jag definitivt tycker att ni ska se är The Cove har endast sett 2o min av den(sitter och kollar på den just nu) men viiiilken gripande film! Berör verkligen in i hjärtat..

Man får följa den man som tränade upp delfinerna i serien "Flipper". Efter 1o år i den branchen så vände Ric O Barry på sina åsikter och den utlösande faktorn var då huvudrollsinnehavaren Cathy aka Flipper dog i hans armar genom att, det han sa, ta självmord genom att medvetet sluta andas efter en lång depression (troligtvis pga av alla press genom serien). Nu har han i över 30 år arbetat mot delfiner i fångenskap.

I filmen får man se hur de står emot denna sjuka massmiljonindustri genom att ta sig in på områden man aldrig trott funnits och filmar sådana hemska tillfällen så magen vänder sig.

Emellanåt får man även se hur vackra varelser delfiner är och vilken intelligens de har..

REKOMENDERAS STARKT, dock varning för tårar!

 

update; OBS inget för kräsna magar.. fy fan vad hemskt. Jag blir så jävla förbannad när jag ser sånna här filmer! Jag sitter ständigt med en rynkad panna..

detta på bilden är blod från delfinerna och delfiner som sakta avlider..



johanna.

emma, den verkar jätte bra. men så hemsk. ska försöka se den.

2009-12-29 / 19:32:06
BLOGG: http://blikvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback