e m m a ; vardag, fest, inredning

Hur ska man göra!?

Igår när vi (jag & Anders) åkte upp till Annika för att sitta barnvakt åkte vi förbi alldeles vid pizzerian "alibaba", det kom ut en gubb-invandrare därifrån med en väska, som jag tyckte att jag kände igen.. Såg sen att det var Anders fotbollsväska!! Och den hade blivit snodd någon gång innan jul i vasahallen. Jag såg att det var hans väska för det stod IFK Hedemora på och det var en femma på och Anders har nummer fem och spelar i.
Jag sa - Anders! Är inte det där din väska!? Och pekade sen på gubben som gick med anders väska.
- Jo det är det fan! Sa anders.
Annika frågade om vi var säkra och vi berättade hur det var med ifk-märket och Anders nummer. Vi följde sen efter den där gubben (som dessutom såg ut som saddam :P). Vi konstaterade tillslut att det var Anders väska. Men nu är det väl så att man inte bara får gå och begära tillbaka väskan, då kan man själv bli polisanmäld.... Eller är jag ute och cyklar?

Alltså nu tänker väl ni säkert, "big deal med en väska"!?
Men jag tycker inte detta handlar om bara en väska det är en principsak!! Inte fan ska de bara få gå och sno vad de vill och sen komma undan med det!?
Men hur ska man göra, ska man polisanmäla det eller? 
Jag tänker då iaf gå fram och fråga den där gubben vart han har fått tag på väskan när jag ser honom nästa gång!! Så det så! 

Tycker att han är rejält dum som går ut och går med en IFK väska. Det är ju bara de som har spelat fotboll som får en sådan väska.. Han var liksom invandrare och 50+ eller nått.. Självklart fattar man att det inte är hans väska!!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback