e m m a ; vardag, fest, inredning

Tisdag

Dagen har varit rätt slapp, men det är med tanke på att jag är sjuk. Dagarna blir ju lätt slappa då.
Tisdagen började med att jag vaknade vid 10.00 av att jag inte kände av My love vid min sida, han var borta! Sen låg jag och lyssnade noga och hörde klick-klick-klick-klick osv. Han satt vid datorn, han ville inte väcka mig och själv kunde han inte somna om så han hade slått sig ned vid datorn :)
Jag var vääldigt trött när jag vaknade men kunde inte somna om så jag ropade in älsklingen, vi pratade om att vi skulle till Borlänge en sväng igår om jag blev bättre men det hade jag ju definitivt inte blivit, snarare tvärtom! Sen så myste vi lite, tills jag fick en nysattack! Och då var det inte lika mysigt längre :P

Efter frukost åkte älsklingen iväg själv till Borlänge för han behövde nya fotbollsdojjor. Han hittade ett par skiitschnygga, är lite sugen på ett par själv faktiskt! 500:- :D riktigt billiga också!
Sen när han kom hem käkade vi kycklingwok & nudlar :) Mumsigt! Och vi kollade på "Boog & Elliot", haha! Den var lite kul! :) Efter den filmen kollade vi på "Hannibal - rising" och den var bra tycker jag, kunde ha varit en timme till då man fick reda på lite mer om hans "mördarframgång". Men, men man kan ju inte få allt i livet, right?

Vid 6 tiden gick min älskling hem, han ville hem och grejja lite och umgås lite med missarna. Sen så skulle han iväg på träning också. Då gick jag och tvättade lite, vilket behövdes!! Ska tvätta mer imorrn..
Medan tvätten tvättades, kollade jag på "Hitta hem" som går på 4an kl.19.30 på vardagar (tror jag). Jag är verkligen känslig när det gäller djur.. Det var en hund som avlivades och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna, hemskt.. :/ Jag & syrran låg och halv-snyftade framför tv:n :P Det programmet ska jag iaf fortsätta titta på :) Mkt bra!

image190Sen så gick jag ned och hämtade tvätten och hängde upp den sen så satte jag mig här vid datorn för jag tänkte köra igång en film. Då ringde min sthlms-poopie och vi snackade en stund, jag förklarade lite över vad jag var irriterad på och hon förklarade att hon skulle laga fiskbullar och klippa hål i vissa grejjer, HAHA ;) En trevlig liten pratstund! Hon kommer ju hit sista hlegen nu i mars :D Wiie! Har inte träffat henne på jättelänge nu.. :s Men då när hon kommer blir det fest för fulla muggar, yes, muggarna ska vara fulla och vi med! ;)

Efter telefonsamtalet började jag kolla på "Wallander - Hemligheten". Den var bra, sorglig. Fel person dog om jag säger så. Blähh, ytterligare några tårar. (by the way, så har kommit ganska många tårar ur mig den senaste tiden, skönt att gråta ut lite)



Nu har jag setat här sen filmen tog slut :) Snackar lite med Johannorna nu, men ska nog ta och sova när jag skrivit klart detta inlägg.
Imorrn är det onsdag, en städdag kanske? 

Pussar / E



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback