e m m a ; vardag, fest, inredning

Shake it!

Jaha, då hade jag tänkt att berätta lite vad som hänt i helgen :)

I fredags satte jag mig på tåget till Stockholm! Kom fram vid fyra och varken jag eller Josse hade käkat middag så vi gick och lämnade min packning i Josies lägenhet (supernajs, alldeles vid sveavägen :) ) och gick sen och käkade sushi! Första gången för mig! Och det smakade riktigt bra! Men nästa gång tror jag att jag bara tar med lax och räkor + rullarna :) De andra fisksorterna smakade inte så mkt :P Och att äta med pinnar är något jag får träna på till nästa gång tror jag ;) hihi, svårt!

Vi gick sen och hyrde film! Saw 4 :s Den var otäck, men tycker fortfarande att 3:an är bäst ;) Förresten Josie! Jigsaw betyder pussel ;) hehe, google..


Vi vaknade relativt tidigt på lördagen och gick då på stan en sväng! Mysigt! Var bra väder också! Efter lite shopping och strosande runt på stan så käkade vi lite kinamat till lunch. Riktigt gott!

Sen gick vi hem, och att vila innan innan utgång tyckte vi lät som en bra idé så vi la oss och sov i ca en halvtimme :)
Efter att vi kvicknat till efter tuppluren gick vi och handlade lite middag: baguette med ishavssallad, tomat och avokado. Muums!
Och jag mitt jäkla klantarsel skar mig ordentligt i handen! Men inte så jag behövde sy iaf, men allt blev så jobbigt när vi skulle ut och allt :s Men Josse plåstrade om mig så bra så jag klarade mig bra under kvällen, och efter lite alkohol brydde jag mig inte så mkt längre ;P

Vi gjorde i ordning oss föt party och sen kom Katarina och höll oss sällskap! Kul att ses! Var ett bra tag sen! :)
Vi satt och pratade en massa och sen drog vi iväg till F12, ett uteställe vid gamlastan och ett riiiktigt trevlig ställe! Man var liksom ute hela tiden, på en terass liksom.. :P superhäftigt! Inte världens bästa musik som man kunde shake:a roompan till (som tex. yves larock ;P) men det gjorde inget, vi shake:a ändå ;) Efter att tag började vi dra oss hemåt..
Väl hemma proppade vi i oss en varsin cheeseburgare och sen väntade sängen! :)

Söndagen började faktiskt riktigt bra! Jag var inte alls farligt bakis! Men sen blev den lite sämre...
Fick ett samtal på morgonen om att mamma hade åkt in akut med ambulans till Falun och jag blev lite skrajsen.. :s Hon hade fått akut njurinflammation.. var riktigt otäckt. Och det kändes lite jobbigt att jag inte var hemma, men hon hade fått massa mediciner mot värken osv. Så hon fick åka hem redan efter en natt. Skönt det iaf!

Vi gick sen till Burger King och käkade lite och det blev bra väder så vi la oss i en park och sola :) Mysigt!.. Tills det kom en fullgubbe och skulle börja fiska med sitt kastspö mitt i allt :P Och man vill ju inte ha en krok i skallen så vi gick hem till Josies syrra en sväng :)
Sen så var det dags för mig att packa mina väskor för att sedan bege mig hemåt mot Dalarna. Kändes inte alls kul! Dels för allt skoj i Stockholm och helgen hade gått alldeles för fort och sen att min semester var slut :(

Har iaf haft en supertrevlig helg med min favvo-poopie, så mkt som jag skrattat i helgen har jag inte gjort på länge! :D hihi! Tack poopie!

Lite bilder från helgen (fler kommer sen när jag fått dem av Josie):




Matilda

Tack så mycket! Jag är jätte nöjd! din design är inte så dum den heller, faktiskt skitsnygg;)

2008-07-14 / 22:53:33
BLOGG: http://gotit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback