e m m a ; vardag, fest, inredning

ipred

Nu börjar halv åtta hos mig :) deet ska jag kika på! men tänkte slinka in ett litet inlägg först! hihi

Idag har jag jobbat 14-18 & innan jag drog till jobbet så sa jag hejdå till mammsen. Hon åkte till Falun lasarett idag för att få operera bort hennes diskbråck. Men operationen sker inte fören imorrn. Hoppas allt går bra.. Men det ska det minsann göra! :) Så nu sover jag och älsk här hemma hos mammsen fram till torsdag för att hålla lillsyrran & Gunnis lite sällskap :)

& på torsdag blir det troligtvis lunch med Lurkis :) Ska bli trevligt! Och sen på fredag ska jag kolla på bio med Steph, Män som hatar kvinnor. Många säger den är bra! Nån som sett den?

På tal om fiiilm, inatt träder IpRedlagen i kraft! Om något är onödigt så är det ju denna lag. Vafan?! Ipredlagen kommer att göra det lättare för polis & folk inom musikbranchen att hitta folk som fildelar gneom att spåra ipnummer.. Ett utav de många minus som denna lag för med sig är att man nu har hittat på ett sätt att kringgå denna ipredlag [ surprise liksom, som att inte alla hackers skulle klara av att komma undan denna lag & ipidentifierande också?! ] och detta gör att sånt som barnporr kommer att lättare komma undan eftersom detta sätt att kringå lagen finns lättillgänglig. Blir så förbannad. Att man orkar lägga ner tid på detta? Finns det inte viktigare saker att göra/fixa till i vårat land!? [ Som till exempel det svenska straffsystemet.. ] Visst det är synd om alla musiker blablabla.. men det finns ju andra sätt att få in pengar som musiker.. konserter liveframträdanden m.m.!

Syftet med denna lag är ju att man ska avskräcka folk till att ladda hem/ fildela musik, film etc. I Finland har redan Ipredlagen trätt i kraft för en tid sedan och där har fildelningen ökat... hm..

Jaa som sagt, tycker inte denna lag för med sig något gott alls! Blääuh! Nu lämnar vi det! ;)



Nu blir det som sagt halv 8 hos mig :) PUSS på er!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
update:
kolla in här för fler kommentarer ang. ipred

sjukt att svenska folket resonerar bättre än polis osv.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback