e m m a ; vardag, fest, inredning

helg med blandade känslor

mjaa, det har varit en helg fylld med olika känslor!

I fredags på dagen kommer Lurkas & hennes Peter in i butiken med ett leende på läpparna och de säger att de har fåt lägeheten de ville ha och ska nu flytta så vi får ta deras lägenhet sen! Blev hur glad som helst, både för deras skul och våran! :D Wiiie! Kommer blir perfekt! Ska ringa till henne senare idag och sen blir det att ringa hyresvärden i morgon för att säga upp lägenheten.

& alldeles innan jag skulle stänga igen butiken fick jag en chock! Det plingar i dörren som att någon kommer in och jag förväntas möta en kund och säger som vanligt: Hejhej! Först kopplar inte mina ögon med min hjärna och jag fattar inte vad som händer. Det går liksom inte in i huvudet vem det är jag ser framför mig, men inte är det en vanlig kund iallafall. När det tillslut börjar connecta lite i min skalle är det enda jag får ur från min mun: Herregud! Och jag börjar skaka och innan jag visste ordet av så kramar jag om min bästa poopie, som jag ögonblicket innan hade flera hundra mil bort(australien).. Vilken överraskning! En & en annan tår kom det & jag förstod nog inte under hela fredagen att hon var hemma. Känns skönt att ha henne hemma i Sverige igen :) Men hon verkar ha haft en helt underbar resa! Vi satt här hemma på kvällen och gick igenom hennes kamera och pratade en massa! Lite vin slank det ner också ;) Åhh är så glad över att hon kom hit och överraskade mig! Just nu i denna stund är hon påväg till Stockholm igen. Känns så tråkigt att helgen har svischat förbi snabbare än snabbast. Det känns som att man har så mycket att prata om & umgås. Men nu är hon ju inte flera hundra mil ifrån utan 2 timmar med tåg så kan jag stå bredvid henne igen :) känns bra! Skönt att ha dig hemma poopie!!


En brownie & vitansikte ;
)


Igår var vi hemma hos Anders H och kollade på Eurovision. Malena kom på 21a plats och Norge tog hem vinsten (se tidigare inlägg för att höra låten). De var värdiga vinnare tycker jag! Men Malena var värd såå mkt mer än det hon fick igår.. Synd! När jag och älsk kom hem så fick jag meddelandet att en bekant gått bort. Han åkte till sjukhuset redan igår på förmiddagen. Och vi fick som sagt den hemska nyheten igårkväll att han hade gått bort. Visst, ålderdom kan sätta sina spår på kroppen så den inte orkar med längre. Men det är så hemskt när det väl händer.. Jag vill aldrig bli gammal. Uschja. Man börjar tänka på att livet är för kort och man får nästan en panikkänsla..

Nu ska jag & älsk käka lite och ska han och stå i kiosken vid crossen & jag ska passa på att ta mig till mammsen! Blir at tatta lite käk och gosa med Gunvald & smälta allt som hänt denna helg!

Jag hoppas iaf att ni mår bra & har haft en supernice helg! Vi kör på mottot: Lev i nuet! Tycker jag! :) PUSS på er!


Emma

Hej Emma!

Kul att ni hittat en ny lägenhet, blir det en 3:a nu? :)

Tänkte höra vem du hyr av nu? Mamma är lite sugen på att flytta till hedemora nämligen och behöver lite tips vad det finns för hyresvärdar..

Kram o Puss

2009-05-19 / 15:48:25
BLOGG: http://emmaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback