e m m a ; vardag, fest, inredning

Vilken kväll!

Gårdagen var fantastiskt bra! :) Vi är jättenöjda jag och Anders! Inte nog med att vi firade ett år som förlovade.. Jag tror den även blev så bra på grund av alla fina människor vi hade/har runt om oss! :)
 
 





 



 
 
 
Började kvällen med förrätt: Ugnsbakade tomater med en röra av lök, soltorkade tomater och fetaost.
Varmrätten bestod av: Fläskfilé, potatisgratäng, bea eller pepparsås och en stor fräsh sallad!
Och tillsist återstod efterrätten: Apelsinchoklad mousse med grädde och hallon som värdparet fixat ihop!

Såå mumsigt så! :)
 
När efterrätten var intagen blev det att slänga på sig badkläderna (eller som i mitt fall, sport-bh för jag glömde badkläderna hemma) :) Badtunnan ute värmdes upp och bara vi tjejer satt och kunde snacka lite om det vi ville! Sen fick vi live-musik också av Jennies Benn som sjöng och spelade gitarr för oss, otroligt trevligt! Dock gick det si så där med våran allsång ;) Det gick desto bättre med att slänga oss i snön! :P

Grabbarna slängde sig sen i badet och hann med att piffa till oss lite igen efter badet :)
 
Sen helt plötsligt blev klockan 23.40! Snabb fix med raketer/fyrverkerier och på med ytterkläderna. Och med champagneglaset i högsta hugg gick vi ut för att kolla på hur himlen skulle lysas upp av alla fina fyrverkerier. Och det var jättefint vid tolvslaget! En puss till älsk och ett gott nytt år önskade vi varann!
 
Ost och kex och en marängtårta stod och väntade på oss inne så det blev lite mer live-musik från Benn och sen pallrade vi oss hemåt kring 2-tiden :)
 
Ja det var mitt och min kärleks nyår det! :) Hoppas nu att mina nära och kära jag inte kunde fira nyåret med även ni får en tipp topp början på det nya året! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback