e m m a ; vardag, fest, inredning

Något att tänka på..

En liten grej som har blivit som en liten "eyeopener" och ett motto för mig är att alla lever vi för uppskattning och en sorts uppmärksamhet. Och varför då inte visa positiv uppmärksamhet? Det enda du förlorar är lite enkla ord ur sin mun. Men kanske istället vinner kärlek och positiv energi tillbaka. "Det gjorde du bra! Vad duktig du är! "
 
Jag som människa mår mycket bättre när jag känner mig uppskattad och omtyckt. Uppmärksamhet från sin partner är allt detta med kyssar, kramar, fina ord och närhet. Jag smälter lite extra när min älskling till sambo pussar mig hejdå på mornarna innan han åker till jobbet. Och nu när vi har köpt hus så har vi haft lite olika uppgifter och han peppar mig med att det jag gör, gör jag bra. Kärlek. Uppmärksamhet & uppskattning kan också vara från ett husdjur. Mitt hjärta smälter när min lilla Ester kommer springandes ner från trappan när man kommer hem från jobbet, bara för att önska en välkommen hem och gosa lite. Uppmärksamhet från vänner är alla konversationer man har om allt eller inget. Och då känner jag att en vän oftast får ta del av det negativa i ens liv, man ventilerar ALLT. Vilket då uppmärksammas och kan diskuteras.
 
Ett förhållande, vare sig det är mellan ens husdjur, partner eller vän så håller det, enligt mig, alltid lite längre om man uppskattar varann och visar uppskattning. På så vis ger man uppmärksamhet och den motsatta kan endast må bra!
 
Något att tänka på kanske.
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback