e m m a ; vardag, fest, inredning

Punkt slut.

Jag vill med detta inlägg bara göra klart för alla vad som hänt. Innan jag får mer töntiga "gilla" på fb, konstiga kommentarer på insta eller frågande sms. Inte för att jag mått dåligt av alla, men några. Anders och jag har gjort slut. Denna gången på riktigt. 

Efter lång tid utan kärlek i ett förhållande men med mycket skratt och glädje ändå, hamnar man lätt i rutiner och en vardag som utåt sett ser bra ut. Medan man själv ligger och gråter om nätterna och funderar vad det är för fel på en själv, då man inte får den intimiteten man söker. Uppmärksamheten man behöver eller kyssarna och kramarna man skriker efter. Då tappar man kärleken för den personen en stor del. Och visst, jag kunde kämpat! Det har jag ju gjort, annars skulle detta skett för flera månader sen! Men när man gått ner sig tillräckligt i sina egna tankar så är det svårt att fortsätta. Och jag kan ju inte vara ihop med någon för att han är snäll som person och inte visar någon uppmärksamhet mot mig..? Ett förhållande är sååå mycket mer. Och jag vet att i vissa ögon kunde det skötts snyggare, men nu blev det inte så. Kan inte göra så mycket mer.. Det är så här.

Det är det jag vill ha sagt! Resten ligger i ödets händer och jag vet att ödet vill väl <3

Trackback