e m m a ; vardag, fest, inredning

Kräftkäk i Nyhammar

Gårdagen var en höjdare, som inkluderade en massa skratt (skrattade så jag fick ont i magen ;P), kräftkäkande, snapsande + snapssjungande och vattenpiperökning.. hade riktigt skoj! :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åkte mot Nyhammar igår kring 2 tiden och när vi väl kommit fram till Josies mamma korkades det genast upp!
Sen när vi packat upp våra grejer och fixar frillan och sminket så bar det iväg mot partyt! Vi hjälpte till lite i köket med maten och sen satte sig alla till bords. Och vi började kalaset med en snaps & snapsvisa :) haha tror jag fnittrade igenom hela visan, men alkoholen gick ner sen iaf ;) Blev bjuden på tequila rose av Josses mami, såå gott! Mums, nya favvon.. efter malibu med mjölk ;) Innan kräftkäk så gick vi tipspromenad, Da Shrimps hette vårat lag.. dessvärre gick det inte såå bra. Näst sist tror jag vi hamnade.. :P

Sen tjoffades kräftorna fram! Gaah! Så gott det var! Satt riktigt fint.. och till det fick vi även kyckling med grönsaker och potatisklyftor. Vilket kalas va? ;) Provade på vattenpipa för första gången igår och det var skoj :P haha var lite klen i början men sen flöt det på :P.. Sen blev det att skaka röv på verandan.. :) motorsågen, sprinklern, dykar'n :P hahaha!

Helt plötsligt blev klockan 1 och jag, Josie och Anders H blev trötta efter allt ståhej så vi drog oss hemmåt för att sova efter en gustavskorvsmacka :) Sov som en gris hela natten...

Vi vaknade kring halv 12 och var lite så där lagomt zombie-aktiga. Men vi kvicknade fort till efter en rejäl frulle och filmtittande till Stardust :) Anders sov fram mot eftermiddagen och efter att han blivit lite pigg drog vi hem till Hedemora, käkade kebabtallrik och sen hängde Josie med mig hem en sväng innan hon skulle vidare till Stockholm.

Nu sitter jag här i soffan, fortfarande lite seg.. :s Skönt att jag börjar sent imorrn! :)
Ska nog ta och köra igång en film, Harold & Kumar escape from Guantanamo bay eller Hancock (btw vilket jäkla namn!?). Blir nog Hancock, den har jag bara sett en gång tidigare.. :)

Lite pics från gårdagen:


josie & jag :)




vattenpipa


mitt tipspromenads-team


MUMS!



Folk..


Skiitstor kräfta!







Anders & Josie


Soo long babes & godnatt!

PUSS




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback