e m m a ; vardag, fest, inredning

Nyinflyttad på blogg.se

Hej!
Jaha då var detta det första inlägget man skriver i denna blogg. Trevligt trevligt!
Kan väl börja med att skriva ned vad jag har gjort idag eller den senaste tiden i mitt "arbetslösa" - liv.

Jag har under denna vecka umgåtts med Lurkas. Hon har nyligen flyttat in i en lägenhet inne i stan med hennes Peter. Jag och Lurkas var nämligen till arbetsförmedlingen och skrev in oss. Men både Lurkas & jag har timvikariat så det verkade som att de tog det ganska lugnt med oss, det var inte särskilt bråttom till ett jobb om jag säger så..

Lurkas
Lurkas

Sedan så mötte vi ju Bea där också och Alexandra från SpSp3. Kul.. hade inte sett Aex sedan studenten och bea såg jag sist då vi var ut då Johanna skulle åka till Uppsala. Bea sa att hon skulle komma upp på en fika i Lurkas nya lägenhet men det blev inte så.. hon glömde nog.. för hon dök då iaf inte upp.. hehe..

Lägenheten var i alla fall jättemysig och passade perfekt till Lurkas & Peter.. Hoppas de ska trivas! 42kvm var det tror jag.. och det var en etta, så det varen ganska stor etta. Stort och rymligt kök var det också. Sedan så tyckte jag att det var lite Lurkas-stil över lägenhetendirekt närman kom in.. hihi..
Man blir lite sugen på att flytta ihop med Anders., men samtidigt känner jag att det inte är någon brådska med det. Jag får ju fortfarande bo här hemma hos mamma så då är det ju lugnt.. varför lägga ut pengar i onödan?

Lurkas och jag fikade en sväng uppe i lägenheten med hennes syster & syskonbarn. MUMS !
Sedan hann vi även in en sväng på Next bCompany där jag köpte ett linne jag ska ha p mig i helgen. Det är ju Basic Element på hotellet och ska dit. Men tyvärr kan inte Lurkas följa med ut på grund av att hennes svärmor och hennes kille kommer på besök och de skulle käka middag och grejjer. 
Hade en riktigt trevlig dag med Lurkas i alla fall. Det var ett tag sen jag såg henne, innan dess.

Min bästiskorv, Josefine, kom hem från bulgarien i tisdags och de har haft det jättebra verkar det som. Ville också med men min ekonomi tillät inte det...
Hon kommer hit imorrn och då blir det paaartyyy!!

KorvJosse
KorvJosse

Annars så ha rjag inte gjort så mkt mer i veckan. Eller jag spelade u-lagsmatch i onsdags mot Avesta och matchen slutade till sist med 1-1.
Men sedan så har jag också väntat på att det jäkla bredbands modemet ska komma i ca 10 dagar!!! Och idag.. så kom det.. Äntligen! Gissa vad som hände när jag kopplade i det då?! Joo ingenting!! Det fungerar inte.. Blev riktigt sur då. Verkar som att det är någon sorts inställning på datorn som är knasig. Tänkte ringa brorsan om han kanske hade något svar på varför det inte vill fungera..

Vi får se när jag skriver nästa gång.. Ha det bra tills dess!!

Emma
Me, myself and I


Johanna E

Trevligt att du skaffat en blogg Emma : )

2006-09-01 / 21:13:59
BLOGG: http://blikvar.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback