e m m a ; vardag, fest, inredning

Happy feet

Happy feetså, nu har jag kikat klart på filmen..
Nog kom det lite tårar allt, men jag har ju blivit såå känslig när det gäller filmer på sista tiden. Gråter för minsta lilla :P

Jag tyckte den var bra den här filmen. Hade ju liksom ett budskap och det tycker jag är ett plus i en film!
Gillade också att det var med låtar som man kände igen :) hihi!

Men jag läste en recension där skribenten sa att det aldrig blev riktigt spännande eller fart i filmen.. Jag håller delvis med faktiskt.. Men jag tycker att den var värd att se, absolut!

Filmen handlar om Mumble som är en pingvin som inte kan sjunga. Det är väldigt viktigt om man är en pingvin för det är så man möter sin livs partner. Men istället för att sjunga så kan Mumble steppa som vilken expert som helst! Och han är sååå söt som liten. Men detta om att han inte kan sjunga gör livet svårt för honom.. Han passar inte in liksom. Man tycker så synd om honom! Och han tycker ju sååå mkt om Gloria som är en pingvin som är hur duktig som helst på att sjunga istället.
Man skulle kunna säga att filmen handlar om hur Mumble tillslut hittar sin plats bland pingvinerna, trots att han inte behöver vara duktig på att sjunga :)

Röster man känner igen: Robin Williams, Hugh Jackman, Elijah Wood, Nicole Kidman, Brittany Murphy, Hugo Weaving



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback