e m m a ; vardag, fest, inredning

The Wendell Baker story



Wendell (Luke Wilson) är en drömmare och småfifflare som livnär sig på att sälja falska id-handlingar till illegala mexikanska immigranter tills han en dag åker fast och hamnar i fängelse. Wendell är fortfarande like munter men får sig en tankeställare när flickvännen Doreen (Eva Mendes) lämnar honom. När han till sist släpps ur fängelset får han jobb på ett ålderdomshem styrt av den skurkaktige Neil (Owen Wilson), som skickar gamlingarna till sin morsas farm och lägger beslag på vårdavgifterna. Wendell slår sig ihop med några av pensionärerna för att både blåsa Neil och vinna Doreen tillbaka.

Texten ovan har jag hämtat här

Jag tycker den här filmen var okej. Trodde den skulle vara roligare eftersom alla tre Wilson bröderna har ett finger med i spelet. Och de har ju ett rykte om att vara roliga, om jag säger så. Andrew Wilson har gjort filmen och de andra två bröderna är med i filmen.
Eddie Griffin och Will Farell är med också och de är ju också skitroliga i de filmerna de är med i, men denna var de lite lagom roliga i.
Som sagt så är den bara okej för mig. Men jag rekomenderar den om ni vill ha något att titta på :)



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback