e m m a ; vardag, fest, inredning

Midsommarafton

Midsommaraftonen spenderades hemma hos min moster och hennes familj här i stan. Vi (jag, Josse, Anders, Emelie, mamma och Nobbe) åkte dit kring 6 tiden och vi började hjälpa till med mat och dukning.
Vi skulle grilla och vädret höll sig okej. Det regnade då inte iaf! Men det var mulet.. :s Jag tycker det är så tråkigt när det inte är varmt och solen skiner under midsommar! Det hör ju liksom till...
Iaf så skulle vi grilla som sagt, spett! Mums!

Maten var klar kring 7 - halv 8 tror jag och vi satte oss för att äta. Jag drack upp mitt vin jag hade vunnit på "spritlotteriet", hade aldrig druckit det vinet innan, det var helt okej!
Vi hade jättetrevligt! Satt och pratade en massa minnen, sånt som brukar komma upp när man sitter så där med släkten :P

Efter maten så blev vi bjudna på tårta. Det var ju en liten söt-kusin som fyllde tre år! hihi så sött med tre ljus på tårtan.. hihi.. var lite svårt att blåsa ut ljusen också.. stod mest och blåste uppåt, hehe men han lyckades då tillslut  :P

När vi hade smällt god mat och tårta gick vi ut för att spela kubb! Jag, Josse och mamma var i samma lag. Annika, Johan och Emelie var i samma lag. Tur att man var med kubb-Josse! :P haha, hon fick ner alla åt oss! Så vi vann! :D Anders åkte hem efter maten för han mådde lite dåligt.. förkyld och så.. :s tråkigt! Men kul att han kunde var med ett tag iaf! :)
Vi hann precis bli klara med en vända kubb och så började det att regna :( tråååkigt!
Vi gick iaf in och plockade fram sällskap-spel! Vi spelade pictionary och brainstorm! Skitroligt! Haha, under tiden körde vi lite skakis-bilder :P haha! Halvtrötta som vi var, skrattade vi till vi grät :P hehe!
Klockan hann bli halv 12 när vi skulle börja dra oss hemåt!

En lyckad kväll trots det dåliga vädret!

image594
Jag i min midsommar outfit: Emelie hade lockat mitt hår kvällen innan, hade min nya tunika/klänning, mitt hemmagjorda jordgubbshalsband och svarta tights.

image595 image596
Sötis-kusinerna

image597 image598
Foodtime!

image603 image600
Min sjukis-älsko och midsommarblomster!

image604 
3 åringen ;)

image606 image608
Kusinvitamin igen och vi tre vid bordet! :)

image609 image610
Kubbdags!

image612 image613
Jag och drickan och Jag och Jooosie ;D

image615 image619
image621
Spelar spel! :)

image617 image616
Skakisar ;P hahaha

image620
Avslutar inlägget med en mongoubild från mig!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback