e m m a ; vardag, fest, inredning

Promenad till stan

Det blev en promenad till stan idag med. Kring 13 gick jag och Anders till stan för jag skulle ju besöka ams som är lika roligt varje gång. Eller icke. Sen när jag skulle gå till min handledares rum så var han inte där! Puuh, drygt tänkte jag! Men då ropade en tjej in mig till henne och hon undrade om hon kunde hjälpa mig på ngt sätt, och jag sa att jag skulle vilja börja praktisera så fort som möjligt. Hon kunde tyvärr inte hjälpa mig men då bokade hon en tid med min handledare imorgon kl 10. Det var ju bra!

image296

Älsklingen och jag hade lite dötid, så vi gick lite fram och tilbaka i stan. Jag var in på "the system" (som de säger i "offside") och köpte lite gottigottgott-dricka till helgen. Det blev vitt vin, as usual ;) Sen så hittade jag på en cider jag aldrig provat tidigare, men lime och det lät ju härligt syrligt gott! Så jag köpte en sådan också för att testa :P
Efter systemet så blev jag och min hunk oerhört sugna på glass! Tänk vad mysigt med glass i vårvädret!
Så vi gick och köpte oss en varsin glass! Min älskling köpte en sandwich och jag en magnum white, det var mumsigt! Sen gick vi hem till älsklingen!

image298


När jag kom hem så satte jag mig ute på verandan och skissade lite på Lisas tatuering i vårsolen! Såå skönt! Man blir så här superglad när man är ute i solen! Hihi!
Det blev lite kallt ute på verandan, det blåser ju lite extra mkt när man har en sjö intill huset.. :s och det gick inte så bra att skissa så jag gav upp och satte mig här... :P
Sen ska jag nog städa lite. Ska nog ta och gå en sväng till ICA också för att hämta mina skor :) De har ju kommit idag!! Yeeaay! Nu hoppas jag bara att klänningen kommer innan helgen! :)
Hade väldigt gärna velat gått och se älsklingens match men mamma trodde inte att hon skulle hinna hem och jag har ingen annan att gå och kika med.. :/ Men han sa att det inte gör ngt om jag inte kommer..
Ikväll är det ju fotboll också!! Brasilien - Ghana, hur gärna hade man velat sett den då!! Men den går ju på tv4+.. :( ååh.. Men men, bara att acceptera!
Ta hand om er!

image295





Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback