e m m a ; vardag, fest, inredning

Wierd

Idag har det varit en dag med innhåll av det knäppa. Tidigare, innan jul skrev jag om en tant som kom in i butiken och var heeeelknäpp. 5 månader senare gjorde hon ett återbesök och denna gång var jag helt själv i butiken. Först så ställde hon sig i dörröppningen och bara stirrade runt. Tänkte för mig själv: Kom inte in, kom inte in!
Och självklart går ju hon in och ska peta och titta på grejjerna och hon gör det på ett mystiskt vis. Vi får ögonkontakt och jag säger hej. Hon hejar vänligt tillbaka och fortsätter snoka runt på grejjerna vi har i butiken. Jag går runt och småplockar lite medan jag samtidigt håller lite koll på vad tanten gör. Hon går runt i en lååång vinterkappa och ser allmänt mysko ut. Jag ser att hon blir intresserad av en konstgjord duva som vi säljer och hon babblar till mig att hon vill ha en duva med plast på (samtidigt kommer det in en annan kund, en helt normal sådan). Jag säger. - Jaha! Okej visst! Det blir 59 kronor. Tanten får en grym blick och säger på dålig svenska. - Neh, jag ha. Inte pengar. Jag gå.
Jag förstår då att hon vill ha duvan utan att betala för den. 
- Nej så kan jag inte göra, du måste betala för att få med dig den hem. Hon blir då ännu mer upprörd och säger, på dålig svenska. - sätta den på huvud.. du, sätta den på huvud!!
Kunden som kommit får ögonkontakt med mig och jag beslutar mig för att ignorera knäpp-tanten och fråga den andra kunden om hon vill ha hjälp, hon ville köpa en vara som hon tagit fram och medan jag tar betalt för henne snokar knäpp-tanten runt i butiken. Hon hytter näven år mig och säger ngt otydligt. Jag säger. - Nu förstår inte jag riktigt vad du säger.. Så säger tanten samma sak igen och jag hör att hon pratar på sitt språk och jag säger igen. - Jag förstår inte vad du säger, jag förstår inte ditt språk. - Nej jag vet! Säger hon då och verkar skitförbannad. Sen så går hon ut och hytter fortfarande med näven mot mig..

Hon kan ju inte ha alla hemma direkt.. :s


Lurken

Där hade hissen inte kommit ända upp... fan va mysko.. :S

2007-05-11 / 13:13:06
BLOGG: http://lurkas.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback