e m m a ; vardag, fest, inredning

Dagen i Stockholm

image861


Det var väldigt mörkt när jag gick upp i torsdags, det var nästan så att man kollade på klockan en extra gång för att kolla så det inte fortfarande var natt. Men sen så började solen att kika fram. Mysigt!

Vi hade sagt att vi skulle ses vid jobbet kl 8 för att sedan ta sällis till stationen.
När vi kom fram till Stockholm så gick vi till första buss vi såg och åkte ut till Frihamnen där vi skulle kolla på företaget SIA's grejjer. Vi har ju de som leverantörer och de har ju sååå fina grejjer! Vi beställde lite extra saker till julen och sen även till våren och påsken. Väldigt kul var det att strosa runt där helt själv och bara kolla på allt. Vi blev även bjudna på en lätt lunch med rostbiff och potatissallad.

När vi hade gått runt hos SIA i ca 3 och en halv timme tog vi oss vidare till östermalm för att hälsa på Mateus! Fick där träffa hon som designar porslinet och kika lite hur de hade det på deras kontor där. Mkt trevligt!

Vi åkte sen till stan och kollade in NK och de hade sååå snyggt skyltfönster (surprise), de hade guld/platina-mateus i ett som vi var tvugna att ta kort på :P MKt snyggt!
Vi kollade in affäre i NK också! Sen så hann vi även med H&M och make up store på stan. Fick med mig en kasse hem eller två ;)

image862


Halv 7 gick vi till stationen för att beställa biljetter hem och då var vi verkligen trötta i benen, gud vad vi hade gått mkt! Vi tog sen kvart i 8-tåget hem och kom hem kring hlav 10 sen.
Sov som en stock hela natten sen men jag känner att jag är trött i kroppen idag, antingen så är någon förkylning på G eller så är det för att vi var igång så mkt igår :)

Men nu är det iaf fredag och det känns så skönt, trots att jag ska jobba imorrn. Men vad skönt med helg! Och på måndag kommer min älskling :D :D hihi myspys!
Ikväll blir det att bara slappa och slöa framför Idol och sen film kanske?
Nu ska jag ta och plocka lite på rummet. Ska ju lägga ut de där grejjerna från tradera också.. hmm..

Jaja, hoppas ni får en trevlig helg och en fortsatt trevlig fredag!
PUSS!
aaa



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback