e m m a ; vardag, fest, inredning

Ludvika

Har haft en jättetrevlig helg i Ludvika!
Jag och älsklingen åkte som sagt dit igår och när vi kom fram till Ludvika plockade vi upp Josie :) Och vi åkte till Nobbe, där vi skulle sova :) Vi blev bjudna på käk när vi kom fram, klockan var väl kring 3 då..


Sen satte vi oss ute på gräsmattan och jag tog mig ett glas vin och älsklingen knäppte en cider, josie käkar ju penicilin så hon tog det lugnt! :) Vi tog med oss Bosse (katten) ut och satte honom i koppel, han är söööt! Sprang runt där och jagade fjärilar ;P Och det blev jätteskönt väder! Blev jättehett! Najsnajs! Vi knäppte en massa fina kort med Josses übersnygga kamera! :) Och jag blev bjuden på irish coffee, mums!

Sen så drog Nobbe fram gasolgrillen så var det dags och käka igen vid 7 :) Vi satt ute på verandan och bara njöt av den goda maten och det fina vädret som hade tittat fram(för tillfället).
Mamma, hennes väninna och Nobbe började gå ner mot stan vid halv 8 för de ville se Brolle, vi hade knappt gjort oss i ordning så vi blev kvar en stund till. Vid halv nio gick vi neråt.. :)
Och när vi satte foten utanför dörren kom regnet(suck), det öste ner över oss hela vägen in till stan tror jag..
Dessutom tog jag självklart de nya skorna på mig så nu har jag två rejäla skavsår på vadera fot ;) nahajs!
Väl där nere kikade vi runt lite, och helt plötsligt blev klockan tio och Josie skulle hem.. :/ Vi hann kika lite iaf och det var jättekul att träffa henne, ett bra tag sen vi sågs! Men snart ses vi igen, om två veckor :D:D då drar jag till Stockholm! Och då har jag semester! Wiiewie!

Tillbaka till Ludvika! 
Efter att ha lämnat av poopien så gick jag och älsklingen runt och kollade mest.. Vi gick till tivolit och älsklingen vann en liten blå söt elefant till mig som heter Tore :) Och inte nog med att han vann det, så gick vi även till ett sånt där hjul-stånd där man satsade 10 spänn på två nummer så kunde man vinna 2 kg marabou choklad och gissa vilken jäkla tur min pälski har!! Han går och vinner, fyy fan :) Han blev superglad :D Sen gick vi runt och delade ut en massa choklad åt höger och vänster igår ;) men vi har ju ändå ca 10 stycken 100gramare kvar som just nu ligger i kylen :s
Sen började vi gå hemåt.. och en gentleman som han är så lånade älsklingen ut sin skor till mig för mina tår blödde som satan.. och han gick barfota.. :) thanks pälsk!

Och när vi gick hem fick vi för oss att ta en genväg. Och det gick ju inte så bra.. :P tog längre tid. Haha! Smart ^^ Mamma och gänget gick från stan typ en kvart senare än oss och ändå kom de före oss..
När vi kom hem käkade vi lite fyllekäk, snackade, käkade choklad ;) och jag plåstrade om mig :)
Älsklingen och jag la oss och kollade på film sen söv vi ;P


Ett glas rött?


Vaknade relativt tidigt i morse och vi kollade lite på filmen som vi inte orkade se kvällen innan. Sen blev det frulle och tittande på Jönssonligan!
Efter att vi kvicknat till åkte vi till Dollarstore och köpte lite smågrejer, disktrasor, diskborste m.m. En film också, Chapter 27, som vi kollar på nu. Verkar riktigt bra!

Ja som sagt så sitter vi nu och glor på film, har precis käkat lite.. så jag ska väl kolla på filmen nu och mysa med min älskling! Och ikväll är det EM - final :D ska bli skoj att se, Tyskland - Spanien :) Heja spanien!

Hoppas ni haft en bra helg! För att se bilder från helgen kolla in Schwey på bilddagboken ;)

PUSS



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback