e m m a ; vardag, fest, inredning

Tjuvlyssnat...

H&M, Oslo

En tjej ~20 står vid kassan och ska betala när expediten ber om legitimation.

Tjejen: Nej, jag blev bestulen på min plånbok för ett tag sen så jag har inget, och jag har inte med mig mitt pass?
Expediten: Nähä, men det kanske går bra ändå? Hon vänder sig mot kollegan i kassan bredvid.
Expediten: Går det bra eller?
Kollegan: Ja, om du skriver under kvittot så kan vi jämföra med din namnteckning på kortet.
Tjejen: Men jag har precis fått ett nytt kort. Jag har inte skrivit under det än.
Kollegan: Ja, men skriv under det nu då så jämför vi sen.
Tjejen och Expediten tittar undrande på Kollegan, som lugnt fortsätter att vika kläder.

haha...


Lotta

haha!

2008-03-17 / 16:56:34

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback