e m m a ; vardag, fest, inredning

ska du ta spruta mot SI?

har haft en massa funderingar kring om man ska ta vaccin mot svininfluensan eller inte.. :s tycker det är jättesvårt! Hur ska ni göra och varför? Varför ska ni ta den/ varför inte? Skulle vara bra med lite tips och råd. Var in på Egoinas blogg nyss och hon hade hittat en superbra sida där man får lite svar på sina frågor.. hm...



Veronica

sv: ja! den verkar super spännande! :) återkommer med betyg på lördag :p hihi!

2009-11-10 / 14:43:14
BLOGG: http://sstromberg.blogg.se/
emma e

Jag har vaccinerat mig, fick feber o var allmänt dålig dagen efter och hade ont i armen flera dagar. Men jag tänkte att det var det nog värt om man slipper få influensan och kanske blir riktigt sjuk istället.

Jag tog den dels för att jag har praktik nu och kanske kommer att komma i kontakt med patienter som drabbats. Och en tanke som maler i skallen är att, tänk om jag får influensan och inte blir särskilt sjuk, och smittar någon som blir riktigt sjuk.. en vän, släkting, ett stackars barn osv. Skulle inte vilja leva med tanken att JAG burit runt på detta och smittat någon svag som därmed blir riktigt sjuk. Så man tar den inte bara för sin egen skull egentligen!

Så tänker iaf jag runt detta ;) Kram

2009-11-10 / 15:23:34
frida

usch nu vet man ju inte riktigt om man vill ta den där längre :S hade ju varit mycket bättre om man MÅSTE ta det så man slipper sitta och vela såhär om vad man ska göra och inte ska göra. :p

2009-11-10 / 17:29:20
BLOGG: http://dumpforbrokendreams.blogg.se/
e m m a ;

veronica; Vääldigt spännande, & lite otäck:s ja absolut, det får du göra!:)

2009-11-10 / 22:21:56
BLOGG: http://emmahaa.blogg.se/
e m m a ;

emma e; jaa jag känner också så, att jag kommer känna mig oerhört skyldig om man smittar någon som blir riktigt dålig.. :s hm, jaa det är svårt det här..! Men du rekommenderar alltså att ta den? :) åh vilket velande det blev hit & dit :s

2009-11-10 / 22:30:04
BLOGG: http://emmahaa.blogg.se/
e m m a ;

frida; nej jag vet inte jag heller! :P väldigt velande.. :) :s

2009-11-10 / 22:42:57
BLOGG: http://emmahaa.blogg.se/
emma e

Ja, det är svårt det där.. Visst har folk reagerat på det här vaccinet och blivit dåliga men vissa människor är faktist överkänsliga mot en del saker. Men det tror jag folk har gjort i alla tider, altså regareat på olika vaccin eller andra läkemedel.

Det har ju blivit en så stor grej det här, media förstorar ju upp allt o skriver bara om det dåliga.. Inte konstigt att man velar hit och dit! Följ magkänslan Emma, det blir nog bäst ;)

2009-11-14 / 13:44:54

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback