e m m a ; vardag, fest, inredning

Har vi några inneboende?

Tänkte bara skriva en liten förklaring till mina konstiga kommentarer på FB.

För drygt 3 veckor sedan spelade min "sleep talk recorder" in hur man hör hur det är någon som går in i sovrummet med riktiga skor (för man hör själva klacken), fram till mina halsband ovanför sängbordet och rör vid dem, sedan börjar jag babbla lite & då hör man hur denna "någon" stannar upp, tills jag pratat klart och sedan släpper alla mina halsband och sedan går ut. Detta kan ni läsa mer om här!

Under tisdagmorgonen nu i veckan bröt jag ihop. Jag var så psykiskt utmattad och trött på att aldrig få sova om nätterna & förvirrad över vad som verkligen hände, höll jag på att bli knäpp?!.. I nästan 3 veckors tid har jag sovit så jävla dåligt. Jag vaknar vid 3-4 på morgonarna av att jag känner en sån jävla obehaglig känsla - Någon är i rummet. Tänker jag. Pulsen på vilopuls går på 1 sek till en puls på 130 och jag börjar svettas, svettas, svettas. Har ni någonsin varit med om att ni ligger med ryggen åt, med täcket över kroppen och känner att man inte kan vända sig om för att då kommer man se något läskigt. Den känslan, ligger jag med i flera timmar, om jag inte kör igång en film & tänder lampan för att tänka på annat.. & just att jag riktigt känner vart jag får denna negativa energin ifrån - från sovrumsdörren och hallen utanför..

Jag har aldrig varit med om något liknande & jag har aldrig varit "mörkrädd", men detta har verkligen skrämt skiten ur mig.

Som sagt, i tisdags hade jag fått nog. Jag tog kontakt med en bekant som säger sig ha egenskapen att kunna ta till sig & kontakt med människor som har dött. Hon hade aldrig varit här tidigare & hon kom senare på kvällen för att "gå igenom" lägenheten. Och det jag kommer skriva nu kommer ni säkert tycka är fjantigt, larvigt ja rent utav nonsens. Men denna text är inte till er utan till de nära & kära som bryr sig.

Hon gick in genom köksdörren och säger redan då att hon känner av en energi redan där. Innan hon öppnat sina sinnen som man ska göra för att få kontakt. Hon går sen vidare med att det är en tant i hörnet av köket. Som är en sliten tant, hon har arbetat mycket och mycket i huset & var troligtvis förståndshandikappad. Denna tant var där för att hålla lite ordning och gillade att stöka runt i köket. Dock gillade hon inte micron, diskmaskinen och knivarna i knivsetet som står i det hörn hon håller till. Troligtvis hade hon blivit knivhuggen i sitt tidigare liv. Så vi flyttade åtminstone på knivarna. Sedan så berättade hon att tanten gillade Ester väldigt mycket. Vilket gjorde mig glad!

Hon berättade sen att tanten förmedlade en sorts känsla om att lägenheten inte alltid sett ut så som den gör nu, att den dels hade en annan ingång och att den suttit ihop med 2 av de närmaste lägenheterna. & varit en sorts mottagning, eventuellt en läkarmottagning. Och det har vi fått reda på i efterhand att den har suttit ihop med just dem två..

Hon gick sen in i matsalsrummet och där berättade hon att hon såg mycket folk som sprungit runt och varit i, och många stolar stå på rad. Hon sa sen att detta var ett väntrum. Vidare in i tvrummet började hon prata om att hon tyckte att det skulle vara en dörr från tvrummet in till sovrummet. (vilket det tidigare varit, då man ser listen på dörren från sovrummet, men inte från tvrummet och hon hade aldrig varit i vår lägenhet innan.. vilket gör henne väldigt trovärdig) Inne i tvrummet kände hon makt, som att här inne satt "chefen" då eventuella doktorn. & det luktade cigarr och aceton. Såg även ett stort skrivbord där inne. Har fått reda på i efterhand att det har legat en läkarmottagning på våningen ovanför. Och en cigarrbutik under....

Dessa två rum, matsalsrummet & tvrummet kände hon att det var en lugn atmosfär, positiv energi. Och detta har man ju känt lite själv också. Just att man vistas hellre i dessa två rum än något utav de andra...

Och över till sovrummet, där allt händer... Hon kände direkt negativ energi vid ingången. Vi gick in lite längre där och allt började bli tungt för mig och jag vet inte om det var själva situationen som gjorde mig yr och tung i armarna. Började även må illa. Hon började prata om våra 4 garderober som går längsmed hela långsidan inne i sovrummet. Då mina 2 ligger längst bort & Anders 2 närmast sovrumsdörren. Hon kände en sorts energi i den bortersta garderoben. Som ligger i hörnet - Min garderob.
- Jag känner att det är en man. Han har ett namn som börjar på O. Han är finklädd, och bär frack. Han håller till här i hörnet! Och han är oerhört nyfiken! Jag känner smärta i rygg och nacke, dessutom var han låghalt. Så han hade en extra klack på ena skon. Det första jag kom och tänka på var stegen som spelats in. Stegen då man hör att det är en klack och även att man hör att "den" går fram till mina halsband.. Han hade även jobbat som "dräng" på innergården.
Hon frågade sen om vi hade varit med om att den garderobsdörren hade varit svårt att hållas stängs, alltså att den öppnades utav sig själv, men det är inget som jag har märkt av kände jag. Denna man kände hon var även han, från läkarmottagningen. Sen så har jag fått reda på i efterhand att hyresgästen innan hade problem med just DEN dörren...
- Han gillar dig, men inte Anders.. Han tycker även att det konstigt att ni sover här, här var mer ett umgängesrum. Ungefär som Odd Fellow, man spelade kort, drack whiskey och rökte cigarr.
Dessutom, sen vi hade hört stegen så hade jag sovit på Anders sida istället för min, för det var på min sida som stegen gick. Och detta gillade han på "O" inte, han kände sig nästan lite kränkt på grund utav det. Så hon sa att jag skulle sova på min sida igen så skulle det bli lugnare. Hon berättade att han brukar sätta sig på min sida av sängen och kolla på mig när jag sover. Så frågade hon om jag hade någon kanin hemma. För han gillade tydligen kaniner. Så hon gick och hämtade en kanin jag köpt från jobbet och satte på mitt sängbord :) - Nu så, sa hon. Nu ska han bli lite lugn.

När hon berättat allt om denne "O", kände jag att det inte var han som gjorde att jag vaknade om nätterna, han kändes inte lika hotfull som det jag hade känt om nätterna. Så vi återgick till där hon kände den negativa energin alldeles vid ingången till sovrummet, och där var det en sorts energi som hon inte riktigt kunde känna efter vad det var för något. Men detta rekomenderade hon i alla fall att vi skulle ta bort och låta de andra två vara kvar. För de var inte av den hotfulla sorten. Och vi gick med på det, och om det skulle bli värre så skulle vi återkomma i helgen..

Natten till onsdagen gick helt okej jag sov på min sida denna gång med kaninen på bordet :) jag vaknade en vända men kände då inte alls mig hotad på något vis som jag gjort tidigare, jag kände en närvaro men inget mer än så. Natten till idag har däremot gott jättebra! Vaknade en sväng, men somnade lika fort. & sov ca 10 timmar! Såå skönt! Var verkligen timmar jag behövde! Har tidigare bara sovit, 3-5 timmar per natt..

Nog för att vi flyttar om ca en månad, men jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra nu framöver..! Håller tummarna. Sen hon som var hos oss, berättade en massa detaljer men jag orkar verkligen inte gå in mer på det.. blev långt nog inlägget :P haha..

Hoppas ni orkat läsa igenom ;) hehe..

Nu ska vi gå och soooova ;) Godnatt på er!


Carolina

Fyfan va äckligt Emma!! Usch får rysningar i hela kroppen.. Tur att ni flyttar snart så ni kan få lite lugn och ro!:) Nu har ni allafall fått förklaringar på saker och ting och det måste väl ändå kännas skönt!

2011-04-15 / 07:57:45
e m m a ;

carolina: Ja visst är det lite läskig :s men har faktiskt sovit sååå mycket bättre sen hon var här och kollade igenom lägenheten & tog bort den negativa energin. Ja, känns också skönt att få svar på alla frågor som snurrade runt i skallen :P & att vi ska flytta gör ju inte saken sämre ;) Hoppas allt är bra med dig! kram

2011-04-15 / 20:54:47
BLOGG: http://emmahaa.blogg.se/
josie

vad skönt att du har fått sova nu efter!!! :) puss

2011-04-16 / 08:50:17
e m m a ;

josie; ja verkligen! Sover som en beeeebis :) Höras ikväll en sväng kanske? :) puusss

2011-04-16 / 09:28:15
BLOGG: http://emmahaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback